Pages

Thursday, June 11, 2009

journey to saigon_ho chi minh (part 1)

hmmm...camner nak mula ek...okay2 aku start dari day 1 aku ke ho chi minh ni lar k...
aku panggil bandar ni saigon..so harap maklum....aku kuar umah kul 4.30 am..mr.shyir amik aku n hantar aku ker airport(oh thanx u my dear...sbb hntor bini mu ini..eh2!! silap..bakal bini..)

smpai airport around 5.30 am..semua dah tunggu..aku ler org paling last smpai wokk..ahahhaah..dasar lembab...huhu...ok2.. flight kul 7.25 pagi...kul 5 lebih tu aku dah sebok da setelkan kat check in konter tuh...mase ni tak snap pic..cuz bz..huhuhuh...dalm kul 6.30 am dah lepak dalam....
menapak ke gate 62 utk berlepas..AK880.... we ouls g 30 pax.....aku jadi tour leader..harap maklum..
harus lar gedix kan...alallaalal..
snap2 dalm toliet flight..over disitu....cuz dah bosan..lalalaa....

smpai kat airport saigon aroun 8.50 camtu kot..kira waktu local lar...fyi,vietnam lewat sejam dari mesia.... semua ok..tapi tiba kat imigrasen..sorang passenger aku tak lepas..cuz demam....terpaksa kena kuarintin for 2 days... nak tak nak..we  just leave him at airport....cuz nt we ouls follow up by fon only n through hospital...alhamdulillah..after 3 days on sunday dah discharge tapi tak leh wat per ler..tak ikut we ouls g tour pong..
yeahh!! that him...we ouls bawak wife dia je dulu..mana tak nyer dorang suspect H1N1 tuh..vungukk..temperature bese2 jer....
smpai2 kat luar..local tour guide dah tgu,,Mr An...very nice person ok..semua kumpul dulu before bus smpai...
nak tgu passenger lain..asik kira tak ckup je deme nie...mana poie tah...harus poyos disitu
nmpak tak tue..sgt jem yer kawan2..dari airport ke town..mana taknye..bandar ho chi minh ni sajer population dorang adelah 10 million...6 juta dari nyer..sume bermotosikal...tak ke padat tuh..sana sini byk na motor..stress owh enviroment tuh....
kat sini bnyak taman2 yang menarik..so ade lar idea2 yang kita boleh tiru sket...
tempat first we ouls g..post office...lama giler bangunan nie..but still digunakan..as a national post office dorang lar..menarik jugak...
abaikan perut aku tuh...baju tu penyebab perut nmpak bunccc..tapi hakikatnya tak okkkk...
feel2 cm baru pas call plak...
aksi gelabah disitu..muahahhahhaha..
sekitar2 sini menarik gak bangunan2 nyer...bangunan lama2..
mase ni feeling2 jadi minah bunga....maahahhaha....

okay continue next  n3 yer kawan2....

p/s: mencingheh poluh den nk buek n3 nie ha....

5 comments:

Ann GreenStrawberry said...

hmmmm...ader jer pakej2 yang best...
ciare nak g mana?
ain quotekan..n bagi price yg best2...

attyfir said...

besh ar ann..jalan2..suka tgk gambo ann ngn bunga..

mrs.edy said...

ann..pakej honeymoon ade x??huhuhu..
aii nk p bali u..[kawen nye lmbt lg..hihi]

Ann GreenStrawberry said...

sys attys: best lar jugak..aik2!!! pic ngn bunga tu plak..

mrs edy: ado...klu nk bg taw jer

Ann GreenStrawberry said...

ciare : just bg taw..which place yg kamo nk g area indon tuh....? bandung? jakarta,jogja,bali,padang,medan??? tell me..hehheh...buleh follow sekali...tapi ann kawen ler..
kita g sesamer